twitter
rss



 

ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ  «ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ»

                                                                        


     «Πόσο θεραπευμένο μπορεί να θεωρηθεί ένα παιδί που επέζησε χάρη στην πρόοδο της επιστήμης από μια χρόνια νόσο, αλλά αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες στην εξέλιξη και την προσαρμογή του στη ζωή, επειδή οι ψυχοκοινωνικές του ανάγκες παραγνωρίστηκαν για μεγάλο χρονικό διάστημα;»

       Ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα φαίνεται να είναι η αποκοπή του παιδιού από το σχολικό περιβάλλον και οι επιπτώσεις του τόσο στη σχολική του εξέλιξη όσο και στην ψυχική του υγεία γενικότερα. Προκειμένου, λοιπόν, να καλυφθούν οι ανάγκες για σχολική βοήθεια των παιδιών αυτών, προτείνεται η λειτουργία σχολικού προγράμματος. ( 18-5-1987, έγγραφο της ψυχολογικής παιδιατρικής) προς τον υφυπουργό  εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων)                                                                                        
        Το Υπουργείο Παιδείας  αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα ύπαρξης προγράμματος σχολικής βοήθειας για τα νοσηλευόμενα παιδιά, προτείνει τη λειτουργία σχολικού προγράμματος  μέσα στο Νοσοκομείο.
 Βασική θέση είναι ότι όλα τα παιδιά έχουν το δικαίωμα να συνεχίσουν την εκπαίδευση, ενώ είναι άρρωστα και νοσηλεύονται.

       

Το εξαθέσιο Δημοτικό Σχολείο Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» ξεκίνησε τη λειτουργία του ως διθέσιο Σχολείο το 1988 (Προεδρικό διάταγμα 408 ΦΕΚ 189 τ. Α΄ 29-8-88). 
Από το 2010 στεγάζεται στη νέα πτέρυγα του Ογκολογικού Νοσοκομείου «Μ. Βαρδινογιάννη».

Πρόκειται για ένα χώρο σύγχρονων προδιαγραφών, που διαθέτει υπολογιστές. διαδραστικό πίνακα, βιβλιοθήκη, πιάνο και αρμόνιο.Η  αίθουσά μας  χρησιμοποιείται και ως χώρος σχολικών εκδηλώσεων και εορτών.


Στόχος των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην Ογκολογική Μονάδα, είναι οι σχολικές δραστηριότητες και η διδασκαλία των μαθημάτων να πραγματοποιούνται στην αίθουσα του σχολείου, όταν η υγεία των παιδιών το επιτρέπει. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η ένταξη των μαθητών σε ένα σχολικό πλαίσιο, μέχρι να επιστρέψουν στα σχολεία όπου είναι εγγεγραμμένοι.



Το Ογκολογικό Νοσοκομείο περιλαμβάνει τρεις (3) Κλινικές:
 
Το Τ.Α.Ο: Τμήμα Αιματολογίας-Ογκολογίας 
Το Μ.Μ.Μ.Ο: Μονάδα μεταμόσχευσης μυελού των οστών 
Το Κ.Ε.Θ: Κέντρο Ειδικών Θεραπειών.



Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου «Αγία Σοφία» καλύπτουν και τις υπόλοιπες δώδεκα (12) Κλινικές του Κεντρικού Νοσοκομείου που είναι οι εξής:


2 ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΑ (4ος όροφος)

2 ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΑ (5ος όροφος)

 2 ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΑ (6ος όροφος)

 ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΟ
ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ 
ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΟ
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΟ
ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ
ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ




Επίσης, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου κάνουν μάθημα στα παιδιά του ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ (Τμήμα Ενδονοσοκομειακής Νοσηλείας) και στον ΞΕΝΩΝΑ που φιλοξενεί μαθητές του σχολείου μας με τις οικογένειές τους από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι ακλουθούν μακροχρόνιες και επαναλαμβανόμενες χημειοθεραπείες.





 Οι μεταθέσεις, τοποθετήσεις, αποσπάσεις των δασκάλων του Σχολείου γίνονται μέσα από τις διαδικασίες που ισχύουν για όλους τους εκπαιδευτικούς, αφού λαμβάνεται υπόψη η. συγκατάθεση και η εθελοντική προσφορά τους λόγω ιδιομορφίας του χώρου.
 Τα παιδιά που έχουν δεχθεί εκπαιδευτική βοήθεια όλα αυτά τα χρόνια είναι 5000, ξεκινώντας με 100 παιδιά ως 2/θέσιο και φτάνοντας τα 350 ετησίως ως 6/θέσιο.  Το 70% από τα παιδιά  έχουν Μ.Ο. νοσηλείας 10 ημέρες , το 30% περισσότερο από ένα μήνα . Τα παιδιά με μακρόχρονη παραμονή λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης και αναλυτικές βαθμολογίες.



                               

ΟΡΓΑΝΩΣΗ -  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
                               
        Η εκπαιδευτική παρέμβαση εντάσσεται στα πλαίσια της συνολικής αντιμετώπισης του παιδιού(ιατρικής-κοινωνικής-ψυχολογικής-εκπαιδευτικής) στο χώρο του Νοσοκομείου. Τα παιδιά προέρχονται από όλη την Ελλάδα και φοιτούν σε όλες τις τάξεις. Η διδασκαλία γίνεται σε ατομικό επίπεδο και λίγες φορές ομαδικά, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.
       Το Σχολείο είναι οργανωμένο σε τμήματα ευθύνης, τα οποία αντιστοιχούν σε κλινικές του Νοσοκομείου. Κάθε τμήμα έχει ένα δάσκαλο υπεύθυνο, ο οποίος επικοινωνεί με την προϊσταμένη, τους γιατρούς, τους ψυχολόγους, τους γονείς, το Σχολείο.
     Τα παιδιά, που εντάσσονται στο πρόγραμμα ,είναι συνήθως αυτά που παραμένουν για νοσηλεία περισσότερο από μια εβδομάδα  ή πάσχουν από χρόνιες ασθένειες . 
    Το πρόγραμμα είναι εξατομικευμένο και γίνεται προσπάθεια για τη συνέχιση της σχολικής πρακτικής με άξονα την προοπτική επανένταξης των μαθητών στο πρόγραμμα της σχολικής τους μονάδας               


  Στόχος είναι η εξασφάλιση της εκπαιδευτικής συνέχειας και η οικοδόμηση κλίματος εμπιστοσύνης, ώστε το παιδί να διατηρήσει την αυτοεκτίμηση του.  Ο τρόπος με τον οποίο αξιολογεί την επάρκειά του επηρεάζει τις συναισθηματικές αντιδράσεις, όταν αισθάνεται ότι απειλείται ή βρίσκεται σε δυσάρεστη κατάσταση (Νοσοκομείο-αρρώστια).  Οι παιδικές ασθένειες μπορεί να προκαλέσουν μεγάλες καθυστερήσεις στη σωματική και πνευματική ανάπτυξη του παιδιού.

  Οι μαθητές πρέπει να νιώσουν αποδεκτοί και σημαντικοί από τη θέση που βρίσκονται και να βιώσουν αγάπη. Βοηθάμε τους μαθητές να θέτουν στόχους πραγματοποιήσιμους, ώστε να αποφεύγουν τις ματαιώσεις. Μεγάλη προσοχή χρειάζεται στις αρνητικές αυτοεκτιμήσεις, όταν συνοδεύονται από σοβαρές παθήσεις.To παιδί θα πιστέψει ότι μπορεί να τα καταφέρει εκτελώντας οικείες  δραστηριότητες , αγαπημένα μαθήματα.



      ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ

         Η έλλειψη σχολικού χώρου, οικείου, σταθερού, φιλικού με όλα τα         στοιχεία του, συνιστά μια σοβαρή ιδιαιτερότητα. Το μάθημα γίνεται στο κρεβάτι ή σε μικρές ομάδες, οι οποίες κάθε μέρα αλλάζουν παρέχοντας ελάχιστη ευκαιρία για αλληλεπίδραση . Όταν, όμως, λειτουργούν, η δυναμική τους είναι συναρπαστική (χαρά, συμμετοχή, ανταγωνισμός, διάθεση ).
Το κανονικό σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα κυλάει μέσα από συγκεκριμένες σταθερές και οδηγεί στον  εκπαιδευτικό στόχο.
Στο Νοσοκομειακό Σχολείο απαιτούνται  προσαρμογές – απλοποιήσεις,
ενοποιήσεις-εξατομικεύσεις.
Οι συνθήκες μέσα  στο Νοσοκομείο , οι εντατικές θεραπείες, η πορεία της
ασθένειας, δημιουργούν αποσταθεροποιήσεις στα νοσηλευόμενα,  με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντάσεις, ψυχολογική αστάθεια , αβεβαιότητα, έλλειψη επικοινωνίας με τους συμμαθητές , αποκοπή από το οικείο του περιβάλλον.

 

ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ



  •   Το Σχολείο ανήκει διοικητικά στο Υπουργείο Παιδείας και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευσης Α΄Αθηνών. Παιδαγωγική εποπτεία έχει από τον εκάστοτε Σχολικό Σύμβουλο της 1ης  περιφέρειας Π.Ε Αθηνών.
  •   Δεχόμαστε  παιδιά σε ηλικία αντίστοιχη με αυτή του Δημοτικού Σχολείου έως 12 ετών, των οποίων η διάρκεια νοσηλείας είναι 5 ημέρες ή περισσότερες. Παρέχουμε  τις εκπαιδευτικές μας  υπηρεσίες σε όλα τα  τμήματα του Νοσοκομείου.
  •   Οι παραπομπές των νοσηλευόμενων παιδιών γίνονται από τις προϊσταμένες των τμημάτων.
  •    Για την εγγραφή των παιδιών αποφασίζει το ίδιο το Σχολείο σε συνεργασία με τις ανάλογες κλινικές και με κριτήρια το χρόνο νοσηλείας,  τη δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων και τον αριθμό των παιδιών που ήδη φοιτούν στο Σχολείο.   
  •   Στοχεύουμε στο  να δίνουμε κίνητρα και να υποστηρίζουμε τους μαθητές μέσω μιας ευχάριστης και θετικής διδακτικής εμπειρίας .
  •  Χορηγούμε βεβαιώσεις σπουδών .
  •   Διδάσκουμε   όλους  τους μαθητές σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου .
  •  Σχεδιάζουμε  εξατομικευμένο πρόγραμμα εργασίας με τελικό σκοπό την επανένταξη.
  •   Ενθαρρύνουμε   τους γονείς/ κηδεμόνες να πάρουν ενεργά μέρος στις σχολικές δραστηριότητες, όπου αυτό είναι δυνατόν .
  •   Υποστηρίζουμε  την παρακολούθηση των μαθημάτων και από τα αδέλφια των μαθητών κάτω από ειδικές περιστάσεις. 
  •   Βρισκόμαστε σε συνεργασία με το προσωπικό του Νοσοκομείου και το Σχολείο  του μαθητή.
  •  
     

ΠΑΡΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

  •   Να μη χάνουν τα μαθήματά τους στο διάστημα που νοσηλεύονται.
  •   Να κρατήσουν επαφή με το Σχολείο τους  και να συμμετέχουν στις σχολικές εργασίες αυτού. Διατηρούμε  επικοινωνία με το Σχολείο του μαθητή μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου,  του Διαδικτύου, του τηλεφώνου, της τηλεομοιοτυπίας(fax).
  •   Να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία στα μαθήματα που εμφανίζουν αδυναμίες .
  •   Να έχουν πρόσβαση στη Βιβλιοθήκη μας ,στους υπολογιστές και στο εκπαιδευτικό λογισμικό.
  •   Να εκφράζονται μέσα από ποικιλία εναλλακτικών δραστηριοτήτων, όπως σχολικές γιορτές, θεατρικό παιχνίδι, δραματοποίηση, ζωγραφική ,μουσική, υπολογιστές, ξένες γλώσσες.
 ΚΙΣΚΗΡΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ




ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ







 
 
    Παρακάτω παρουσιάζεται ο επικαιροποιημένος Κανονισμός του σχολείου για το σχολικό έτος 2023-24.